2p

Elkészült a Budapest 2030 valós fejlesztési terveket és elképzeléseket tartalmazó dokumentum, így többé már nem zsákbamacska, hogy milyen fejlesztések lesznek Budapesten - mondta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) rendezvényén.

A mérnöki alapossággal elkészített dokumentum iránytű a városban élőknek, a kerületi önkormányzatoknak, és a városba érkező potenciális befektetőknek - mondta. Alapvető fontosságúnak nevezte, hogy Budapest Főváros Önkormányzata kész tervekkel rendelkezik a város hosszú- és rövid távú fejlesztésére egyaránt, és kidolgozta a főváros egyedi adottságaira és kihívásaira választ adó kiemelt fejlesztési programokat.

Bezöldül egy budai rendelő teteje

Kitért arra, hogy a stratégiában nagy hangsúly van a tömegközlekedési fejlesztéseken is. Legnagyobb kihívásnak a 3-as metró elkezdődött felújítását nevezte, ami Magyarország legforgalmasabb felszín alatti útvonala. A felszíni pótlásában "csodákat nem tudnak tenni" - jegyezte meg. A fővárosi buszflottát két éven belül teljesen lecserélik, a főváros villamoshálózata bővülni fog, és a következő két évben 60 új villamost szereznek be. Tájékoztatása szerint a Duna-partot szeretnék közelebb hozni a városban élőkhöz, új sétányok, és kerékpáros útvonalak létesülnek. Az Árpád-híd és a Margit-híd között már elkészült, és meg fog újulni a sétány a Margit-híd és a Lánchíd között, valamint a Lánchíd és az Erzsébet-híd között is.

Rámutatott arra is, hogy idén az ingatlanfejlesztések értéke várhatóan meghaladja majd a 2,5 milliárd eurót a fővárosban, ami óriási előrelépés. Budapest biztonságos és kiszámítható célpontja a nemzetközi befektetéseknek, jövőre a fejlesztések értéke az irodafejlesztési trendek alapján is megduplázódhat.

Ezek az épületek formálják Budapest arculatát

Kérdésre válaszolva elmondta: a repülőtérre vezető út tervezése tart, az engedélyes tervek 2018 tavaszra lesznek meg. Az első ütem kivitelezése 9-10 milliárd forintba kerül, és a kétszer kétsávos út beruházása 2018 év végén indulhat. Azt is elmondta, hogy a kisföldalatti felújítása és meghosszabbítása sem kérdés, a járműveket ki kell cserélni. A kormány finanszírozza a prototípus elkészítését, melyre már van típusengedély.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!