3p

A dízelmotorok jövője az őszi német választások utáni koalíciós tárgyalások egyik fő vitatémájává válhat.

A Zöldek például azon az állásponton vannak, hogy senkivel nem lesznek hajlandóak koalícióra lépni, aki nem kötelezi el magát a belsőégésű motorok kivezetése mellett. "Nem lépünk olyan koalícióra, amelyik nem a belsőégésű motorok korszakának a lezárására és a károsanyag-kibocsátástól mentes korszak megnyitására törekszik" - jelentette ki Cem Özdemir (Zöldek) a Funke médiabirodalom lapjaiban megjelent interjúban. 
   
Horst Seehofer, a CSU elnöke viszont szintén a Funke médiabirodalom lapjainak adott interjúban leszögezte, hogy "a belsőégésű motorok betiltása jólétünk alapjait ásná alá".

Hozzátette: "a CSU számára a koalíciós tárgyalásokon éppen úgy nem jöhet szóba a belsőégésű motorok kivezetése, mint az adóemelés, a bevándorlás megkönnyítése, vagy bármilyen lazítás a biztonságpolitikán".
   
A belsőégésű motorok jövője mellett kampánytémává vált a dízelmotorok utólagos átalakításának és számos német városban kilátásba helyezett kitiltásuknak a kérdése is. 
   
Barbara Hendricks környezetvédelmi miniszter és a Zöldek is a régi dízelmotorok utólagos átalakítását követelik az autóipartól, mivel szerintük a dízelcsúcson a motorok vezérlő szoftverének a frissítéséről született megállapodás nem elegendő még arra sem, hogy el lehessen kerülni vele a dízelautók kitiltását a városi forgalomból. 
   
Az autóipar hevesen ellenzi a dízelmotor kivezetését, illetve a régi dízelmotorok utólagos hardveres átalakítását az emissziós értékek javítása érdekében.

Matthias Wissmann, az autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA (Verband der Automobilindustrie) elnöke a Passauer Neue Presse lap hét végi számában megjelent interjúban hangsúlyozta, hogy alig három héttel a dízelcsúcs után az ott született megállapodás eredményeivel kellene foglalkozni, nem pedig még további lépéseket követelni. 
 
 
   
Véleményét osztja Alexander Dobrindt közlekedési miniszter is, aki a Frankfurter Allgemeine Sonntagzeitung lapban élesen bírálta Barbara Hendricks követelését a motorok utólagos átépítésére. "Először is meg kellene várni a már létrejött megállapodás eredményét és ezt is fogjuk tenni" - fogalmazott, hozzátéve, hogy "hangzatos követelésekkel nem jutunk sokkal előbbre".
   
Az autóipar mellett a dízelmotort védelmére kelt többek között Brigitte Zypries gazdasági miniszter is, mondván "alapjában véve jó motorról van szó, csak az utóbbi időben meglehetősen nagy csorba esett a jó hírén, ami így egyáltalán nincs jól". A Zöldekkel esetleg folytatandó koalíciós tárgyalásokról szólva viszont úgy fogalmazott, hogy "azok arról szólnak, ki mit ad fel a kampány során képviselt álláspontjából. Bízom benne, hogy meg fogunk tudni állapodni".
   
A gazdasági miniszter fontosnak tartaná, ha a politika tartózkodna a dízel "kiátkozásától" és ehelyett az autóiparral vállvetve állna ki továbbfejlesztése mellett. Hangsúlyozta: a modern dízelmotorok szén-dioxid-kibocsátása rendkívül alacsony és karbamidos befecskendezéssel a nitrogén-oxid-kibocsátás is semlegesíthető.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!