2017. december 11. hétfő, Árpád

Itt a végső szám: átlagosan 14 százalékos tarifaemelést kérnek a taxisok


A fuvarozók havonta csúcsidőben 100-150 ezer megrendelést nem tudnak felvenni, ezért növelni kell a számukat a BKIK ipari tagozatának elnökségi tagja, Zsabka Zsolt szerint.

A taxisok átlagosan 14 százalékos tarifaemelésről szóló javaslatot nyújtottak be a fővárosi önkormányzathoz – árulta el az mfor-nak Zsabka Zsolt, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara ipari tagozatának elnökségi tagja. A BKIK felkarolta a taxis szövetség kezdeményezését, amint azt a múlt heti Taxi Expón bejelentették.

A 14 százalékos emelést a 9 kilométerre - ennyi az átlagos szállítási távolság - vetített tarifák szerint kérik megállapítani, de alapesetben legalább 10 százalékos emelésre lenne szerintük szükség. Zsabka Zsolt arra emlékeztetett, hogy a legutolsó tarifaemelésre 4 éve került sor, s ha ezt összevetjük a budapesti vállalkozásoknál mérhető fajlagos béremelésekkel az azóta eltelt időszakban, akkor az kapjuk, hogy a 2013-as tarifaemelés a béremelések felét sem érte el.

Reagált azokra a felvetésekre is, melyek szerint azért sem elfogadható az emelkedő költségekre hivatkozniuk a taxisoknak, mert például az üzemanyagokért ma több tíz forinttal kevesebbet kell fizetni, mint 2013-ban. A benzinár a taxiszolgáltatási költség szerkezetében a 10 százalékot sem éri el, így nem a benzinár változása kell, hogy meghatározó legyen az egységes tarifa mértékének meghatározásakor – mondta portálunknak.

Szerinte a budapesti taxis szolgáltatás színvonala az európai élvonalba tartozik, miközben a díjak az európai középnek felelnek meg. A budapesti taxis társaságok mindegyike rendelkezik innovatív applikációval, amely megkönnyíti - felgyorsítja – a szolgáltatás igénybevételét – közölte.

A piaci zavarra utal szerinte, hogy havonta csúcsidőben mintegy 100-150 ezer megrendelést nem tudnak felvenni a budapesti taxisok. Növelni kell tehát a személyfuvarozók számát, s egy magasabb tarifa vonzóbbá teheti ezt a szakmát.

A kamara kapcsán minden bizonnyal a hozzájárulási kötelezettség ugrik be elsőre a vállalkozóknak. Az évi 5000 forintos díj bevezetésének nem örültek az érintettek. Vajon mostanra sikerült elfogadtatni a vállalkozókkal, hogy fizetniük kell? – kérdeztük Zsabka Zsoltot, mint ahogy arra is kíváncsiak voltunk, hogy tudnak-e a vállalkozások a díjért kínált kamarai szolgáltatásokról, igénybe veszik-e azokat. A tagozat elnökségi tagja szerint a regisztrációs díjat nem elfogadtatni kell, hanem olyan szolgáltatást – értéket – kell nyújtani, ami miatt azt gondolja a vállalkozó, hogy megéri fizetni. Az a feladatunk, hogy minél többen használják ezeket az ingyenes kamarai szolgáltatásokat - közölte, hozzátéve, hogy ebben sikerült nagyot lépniük az év eleje óta. Arra figyelnek, hogy olyan szolgáltatások is megjelenjenek a kínálatukban, amit a vállalkozók igényelnek. A paletta tehát szélesedni fog.

Zsabka szerint sok olyan szolgáltatást nyújtanak már most is, amelyek esetleg elkerülik a vállalkozók figyelmét, pedig nagyon hasznosak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatallal például egy olyan együttműködési megállapodást kötöttek tavaly december 19-én, amely alapján a BKIK hamarabb értesül az adóváltozásokról, ellenőrzési szabályokról és eljárásokról. A kamarai tanácsadók rendelkezésre állnak, ám erről nagyon kis számban tudnak a vállalkozók.

Szóba hoztuk az olimpia ügyét. Korábbi értesülésünk szerint a kormány nem tett le végleg arról, hogy kandidáljon, de megvárják a megfelelő időt a pályázat benyújtására. Zsabka szerint a kamara ipari tagozata támogatja az olimpia megrendezését. Ez hatalmas lehetőség lenne a vállalkozások számára, mindannyian részesülni tudnánk az előkészítés és a rendezés sikeréből – mondta portálunknak. Itt, a kamarában minden lehetőséget meg kell ragadnunk, amely segíti a vállalkozók előre jutását - emelte ki.

Az elmúlt időszakban különböző hírek jelentek meg a BKIK belső ügyeiről, konfliktusairól. Erről Zsabka Zsolt azt mondta, hogy az apparátus létszámában a rosszindulatú pletykák ellenére elenyésző volt a változás, csupán 4 fővel dolgoznak többen, viszont átszervezést hajtottak végre. Az új vezetés Krisán László irányításával arra törekszik, hogy felgyorsuljon a kamarai belső ügyintézés és hogy az apparátus támogassa a tisztségviselők munkáját. Az elmúlt viharain túl kell lenni, mert a vállalkozók nem kíváncsiak a balhéra. Most minden lehetőségünk adott, hogy egy jól működő és stabil hátteret adó kamara legyünk - mondta.

Baka F. Zoltán

mfor.hu 

Megosztom facebook-on | tweet on twitter

Olvasta már?