4p

A fogyasztási hitelek piaca jelentősen nőtt az idén, a karácsony újabb lendületet adott az áruhitelek, a személyi kölcsönök és a folyószámlahitelek iránti keresletnek, egyben a hitelkártya-használat is bővült - derül ki a kereskedelmi bankoknak az MTI kérdéseire adott válaszaiból.

Az OTP Bank közölte: az áruvásárlási és a szolgáltatási gyorskölcsönöknél az év vége a legerősebb időszak, az áruhitelek negyedét ilyenkor helyezik ki, a személyi kölcsönöknél ez a hatás kisebb. E piacokon az idén 40 százalékos kal bővülést várnak. 

Az MKB Banknál a fogyasztási hitelek iránti érdeklődés nőtt az ünnepek közeledtével - közölte a pénzintézet. A fogyasztási hiteleknél az idén 80 százalék körül növekedést remélnek éves összevetésben - tették hozzá. 
 

Az UniCredit Banknál megjegyezték: november közepétől emelkedtek a hitelkihelyezések a folyószámlahitel, a hitelkártya és a személyi kölcsön esetében is. Mindhárom hiteltípust az idei karácsonyi szezonban a tavalyi ünnepekhez képest nagyobb összegben vették igénybe a bank ügyfelei. A személyi kölcsönnél az emelkedésben az is szerepet játszott, hogy a pénzintézetnél ez évtől már nem csak a saját ügyfelek igényelhetik a terméket. A banknál az idén kihelyezett új fogyasztási hitelek volumene eddig 55 százalékkal nőtt időarányosan az előző évhez képest.

A K&H Banknál a személyi kölcsönök folyósítása idén a becslések szerint 45 százalékkal nő. A pénzintézetnél a piaci folyamatokkal egybehangzóan 2014 óta évről évre bővül a hitelfolyósítás - közölték, de utaltak arra is, hogy a személyi kölcsönöknél mindig a nyári hónapok a legerősebbek.

A CIB Bank élénk keresletet tapasztalt a személyi kölcsönök iránt, ami a tájékoztatásuk szerint azzal is összefügg, hogy a terméktípust év végén újra egy kampányban népszerűsítették. A hitelkártya-használat száma az év utolsó két hónapjában a tavalyi átlaghoz képest tíz százalékkal emelkedett, miközben a hitelkártyás vásárlások összege 16 százalékkal nőtt - közölte a pénzintézet. A CIB-nél a gépjármű-finanszírozás esetében növekvő keresletet tapasztaltak,  valamint azt figyelték meg, hogy a magánszemélyek újra a banki finanszírozást választják az alsó-, illetve középkategóriás gépjárművek megvásárlásakor. A folyószámlahiteleknél nem érzékeltek jelentős mozgást. 
 

A Takarékbankot, az FHB Kereskedelmi Bank Zrt.-t, az FHB Jelzálogbank Nyrt-t, valamint a takarékszövetkezeteket magában foglaló Takarék Csoport arról számolt be, hogy az elmúlt egy évben 40 százalékkal nőtt az érdeklődés a fogyasztási hiteleik iránt (személyi kölcsönt, folyószámlahitelt és hitelkártya termékeket értékesítenek). Évről évre látható, hogy az ünnepi szezon a fogyasztási hitelek egyik mozgatórugója a csoportnál, amely más pénzintézetekhez hasonlóan akciókkal készült az időszakra - tették hozzá. 

A Budapest Banknál azt hangsúlyozták: november végéig a személyi kölcsön kihelyezések 70 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest. A náluk kibocsátott hitelkártyák száma sem csökkent, holott az MNB honlapján elérhető statisztikák alapján a piac zsugorodott. A karácsonyi bevásárlásoknak köszönhetően decemberben csaknem húsz százalékkal nő a bankkártyás tranzakciók száma a bank ügyfelei körében - jegyezték meg. A gépjármű-finanszírozás iránti érdeklődés is nőtt az idén, közel harmadával nőtt az előző év azonos időszakához képest - közölte a pénzintézet.

A Raiffeisen Banknál azt emelték ki, hogy az ünnep előtt hagyományosan erősebb a hitelkereslet, elsősorban a személyi kölcsönök tekintetében, illetve nő a hitelkártya-használat is. 

A Magyar Cetelem Bank arról tájékoztatott, hogy az éves áruhitel kihelyezésük közel 25 százalékát a karácsonyi időszak adja. Ebben az évben az áruhiteleknél mérsékelt, 3-4 százalékos növekedéssel számolnak. A hagyományos "bolti" értékesítés mellett, egyre nagyobb teret nyer az online áruhitel-igénylés - jelezték, hozzátéve, idén 30 százalékkal nőtt az online felületünkön igényelt áruhitelek aránya. A személyi kölcsönöknél 40-50 százalékos növekedést tapasztaltak az idén, és arra számítanak, hogy ez folytatódik az év végéig.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB), amely a tudatos karácsonyi hitelfelvétel érdekében idén is indított kommunikációs kampányt, a napokban arra hívta fel a figyelmet, hogy a fogyasztási hitelek költségei jelentősen eltérhetnek, ezért érdemes több intézmény ajánlatát is összehasonlítani. A döntéshez a jegybank szerint a legfontosabb a reklámokban is kötelezően bemutatott teljes hiteldíj mutató (thm) megnézése. A megfelelő termék kiválasztásához további segítséget nyújt az MNB honlapján elérhető hitelválasztó alkalmazás, amely a hazai pénzügyi intézményeknél aktuálisan elérhető valamennyi fogyasztási hitel kondícióját tartalmazza.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!