2p

Az amerikai óriáscég új vezérigazgatója meglehetősen nagyvonalú tervekkel állt elő: a vállalat óriási költségcsökkentésbe fog kezdeni, de ezzel egyidőben megtesznek mindent, hogy ne csússzon ki a kontroll a kezükből, és ne vegyék át az autóipar irányítását más szektorokból érkező szereplők.

Jim Hackett a Ford közelmúltban kinevezett vezérigazgatója a részvényesek számára oly kedves témák mindegyikét érintette a jövőbeni tervek ismertetésekor, hiszen ígérete szerint olcsóbb lesz a működés, jóval magasabb az árrés, miközben olyan autókat fognak gyártani, amely visszaveri az olyan "betolakodók térhódítását", mint a Tesla vagy az Alphabet (ez a Google feletti holding neve). A technológiai vállalatok, amelyek az autógyártásban kívánnak komoly pozíciókat szerezni jó adottságokkal szállnak versenybe, hiszen óriási informatikai tudással bírnak és tele vannak tehetséges mérnökkel. Egy olyan nagymúltú gyártó, mint a Ford azonban felveszi a kesztyű, és versenybe fog ezekkel a cégekkel szállni, mert nekik is megvan az az előnyük, hogy tudják miként lehet olyan járműveket gyártani, amit a vásárlók szeretnek.

Elképesztően jól néznek ki ezek a Fordok


Az autógyár nem csak a befektetőknél, de Donald Trump elnöknél is bejelentkezett egy piros pontra, hiszen a vezérigazgató szerint a hazai piacra szánt járműveket az USA-ban gyártják majd. A gyártást és a modelleket azonban átalakítják, aminek az eredményeképpen 10 milliárd dollárt szeretnének megtakarítani. Szintén komoly költségtényező a mérnöki kiadások, amelyet 4 milliárddal szeretnének lefaragni.

A radikális költségcsökkentések ellenére a Ford vezérigazgatója szerint a termékpalettájuk kiváló lesz továbbra is. Ennek fókuszában a SUV-ok (városi terepjárók) lesznek. Ezek fejlesztésére és gyártására 7 milliárd dollárt csoportosítanak át a személyautó részlegtől. Természetesen az elektromos autókról sem feledkezett meg Jim Hackett, aki elmondta, hogy a gyár 13 típusból fog ilyen változatot kínálni 5 éven belül. Egyebek mellett az F-150-es pick-up, a Mustang, és a Transit kisteherautóba is kerül majd elektromos meghajtású motor. Az átalakítások folytán a tervek szerint a mostani 6,7 százalékos margin 8 százalékra növekedhet már rövid távon is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!