2017. október 23. hétfő, Gyöngyi

Marketing figurák

Energizer nyuszi

Energizer nyuszi

Az elemeket gyártó cég reklámjaiban 1989-ben tűnt fel a tapsi. Az ötlet igazából egy korábbi hirdetés remake-je volt, amelyben elemmel működő nyulak szerepeltek. Ezt az ötletet vette át az Energizer, ahol immár az ő
termékével működő plüssállat mozgott legtovább. A kampány sikerének köszönhetően később több hirdetési változatot készítettek a nyúllal.

Willy Wonka

Willy Wonka

A különös csokigyáros figuráját Roald Dahl alkotta 1964-ben, történetének
filmváltozatát, a Charlie és a csokigyárat 2005-ben a hazai mozik is
bemutatták. A Nestlé azonban korábban figyelt fel a figurára, és 1980-ban
létrehozott márkájához felhasználta a figurát. Willy Wonka jogait egyébként élelmiszerek esetében a Nestlé, míg
a szórakoztató műfajoknál a Warner Brothers birtokolja.

M&M csokigolyó

M&M csokigolyó

A Mars cég kreatúrája 1954-ben piros színben született. Az évtizedek során azután megjelent a kék, a (mogyorós) sárga és a (női) zöld változat is.

GEICO gekkó

GEICO gekkó

A zöld csúszó-mászó szintén egy új figura, a Bershire Hathaway-hez tartozó GEICO biztosítócég gekkója. Mivel sokszor összetévesztették a vállalat nevét az állatéval, 1999-ben a GEICO reklámjaiban feltűnt egy zöld gekkó és a szlogen: "a gekkót ne tévesszük össze a GEICO-val".

Kool Aid Man

Kool Aid Man

A Kraft Food Kool Aid Manje több mint ötven éve ott van a legnépszerűbb reklámfigurák sorában. A Kool-Aid üdítő ugyan 1927-ben került a piacra, ám
évekig nem volt kabalafigurája az italnak. Ihletője egy gyermekrajz volt, amelyet leskiccelve a hirdetés megszervezésével megbízott cég vezetője vetett papírra. Ebből a figurából három változat született, amelyből a nagyközönség 1954-ben a mosolygós alakot ismerhette végül meg.

Coccolino maci (Snuggle the Bear)

Coccolino maci (Snuggle the Bear)

Az Unilever öblítőjének figurája a tengeren túlon a termék alapján a
Snuggle nevet viseli, míg Európában Coccolinóként ismert. Érdekesség, hogy
a cég a kontinensen vetette be a plüssfigurát 1983-ban, majd a sikerén
felbuzdulva két évvel később az észak-amerikai közönség is megismerhette.

Tony a Tigris

Tony a Tigris

A mezőny egyik legöregebb tagja, 54 éves, ám továbbra is a gyerekek
kedvence. A csíkos állatnak kell nap, mint nap meggyőzni a fiatalokat, hogy a Kellogg Corn Flakejeit fogyasszák. A tigris is a Leo Burnett
ügynökségnek köszönheti létrejöttét, akik a vállalat más termékeihez
további állatokat alkottak. Tony mellett mára kengurú, elefánt, és gnú is van, így egy kisebb állatkertet mondhat magának a Kellogg.

Snap! Crackle! Pop!

Snap! Crackle! Pop!

A Kellogg termékein feltűnő három fiú tulajdonképp a reklámfigurák vének
tanácsának tagjai. A cég puffasztott rizspelyhének alakjai hangutánzó szavak alapján kapták nevüket. Crackle! és Pop! születési dátuma 1932, Snap! pedig egy évvel később csatlakozott hozzájuk.

Chester a gepárd

Chester a gepárd

A Magyarországon is bemutatkozott nagymacska nem előzmény nélküli a Frito Lay kampányaiban. A vállalat a Cheetos 1948-as piacra vitelekor is szerepeltetett már egy beszélő macskát a hirdetésében. Néhány évtized elteltével ezt az ötletet átdolgozva alkották meg Chestert, aki először 1986-ban képviselte a rágcsálnivalót gyártó társaságot.

Doughboy

Doughboy

A General Mills cég terméké- nek figurája 1965-ben látta meg a napvilágot. A figura "szülőatya" a Leo Burnett reklámügynökség volt, és a Pillsbury cég
péksüteményei- hez kapcsolódik.

Aflac kacsa

Aflac kacsa

A szavazás egyik legifjabb résztvevője az Aflac biztosító társaság
emblematikus figurája, 2000-ben született. Megalkotásának előzménye a
társaság kevésbé sikeres brandépítése volt, a 90-es évek második felének
kampá- nyait követően ugyanis a vállalat neve a felmérések szerint nem
igazán rögzült a célcsoportban. A biztosító következő kampányát tervező
Kaplan Thaler Group kreatívjai szerint a cég nevének ismétel- getése
hápogáshoz hasonlít, ennek apropóján a vállalat jelképe is ez az állat
lett.

Trix nyúl

Trix nyúl

A General Mills Trix gabona- pelyheinek népszerűsítésére jött létre, és 1960-ban mutatkozott be a figura. Bármily hihetetlen a vállalat sokáig hallani sem akart a fehér nyúlról, és a dobozokon egy pálcikaember szerepelt.
1959 végén Joe Harris, az egyik ügynökség vezetője végül meggyőzte a vállalatot, hogy próbálják ki a nyulat.